poniedziałek, 8 czerwca 2015

Zella Day

Hejka!
Youtube pomaga odkrywać nowych artystów. Naprawdę. Szczególnie jeśli cały czas ogląda się teledyski i szuka nowych. Właśnie tak odkryłam Zellę Day (a właściwie Zellę Day Kerr) - amerykańską piosenkarkę i autorkę tekstów.
Żeby wpis wyglądał na dłuższy i bardziej profesjonalny napiszę tutaj czego dowiedziałam się o bohaterce dzisiejszego wpisu.
A więc zaczynamy!
Zella Day Kerr urodziła się 13 marca 1995 roku w Pinetop-Lakeside. Jest to miasto w Stanach Zjednoczonych, w stanie Arizona. Dorastała tam razem z siostrą Mią.
I to by było na tyle z prywatnego życia Zelli (tylko tyle znalazłam na Wikipedii, przysięgam). Można jeszcze dodać, że od najmłodszych lat miała styczność z muzyką. Jej rodzice prowadzili jedyną kawiarnię w mieście, gdzie grano na żywo. To rozbudziło w niej naturalne pragnienie do pisania muzyki.
Poza tym Zella jest zodiakalną rybą, a tej informacji nie mogło tutaj zabraknąć.
Zdjęcie pochodzi ze strony bohemiandiesel.com/art-music/music/zella-day

















Jedna z piosenek Zelli - Sacrifice - pojawiła się na oficjalnym soundtracku do filmu Zbuntowana.
Możecie odsłuchać ją poniżej:


Zella określana jest jako weselsza Lana Del Rey. Można się z tym zgodzić, ponieważ jej muzyka jest bardziej popowa i optymistyczna - da się w niech wychwycić elektryczne nuty. Jednak jest trochę smutku, nawet w jej najbardziej żywiołowych kawałkach.
(Źródło: http://www.theguardian.com/music/2014/aug/15/zella-day-new-band-of-the-week-18)

W jej albumie senny i nierealny nastrój przeplata się z mocniejszymi popowymi melodiami i tworzy coś, co jest całkowicie hipnotyzujące.
(Źródło: http://www.sputnikmusic.com/review/64756/Zella-Day-Zella-Day/)

Na stronach tych znajdują się same pozytywne opinie o muzyce Zelii. Młodą artystkę porównuję się do wspomnianej wcześniej Lany Del Rey, Florence Welch, Lorde, MØ i do szkockiego zespołu
Chvrches.
Możecie przekonać się czy pochwały te są zasłużone i odtworzyć albumy Zelli. Pierwszy z nich to Kicker wydany w tym roku i zawierający 12 utworów. Na oficjalnym kanale piosenkarki można odsłuchać większość z nich, ale w playlistach zawarłam tylko 9 kawałków.



Teoretycznie te piosenki też znajdują się na albumie, ale pierwotnie wydane były jako epka

Co sądzicie o Zelli? Słyszeliście o niej wcześniej?

PS. Mam nadzieję, że jest wystarczająco profesjonalnie. Starałam się nie wplatać żartów w co każdą linijkę. Czasami jest to trudne, szczególnie jeśli coś prosi się o skomentowanie!

PPS. Miłego słuchania! 

8 komentarzy:

  1. Zgadzam się, że yt pomaga w znajdywaniu nowych artystów :) O Zelli wcześniej nie słyszałam, ale chętnie posłucham, po ma naprawdę śliczne piosenki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałem o niej wcześniej ale na pewno poszukam czegoś na jej temat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post :) Na ogół nie jestem fanką takich klimatów, ale prawdą jest że Zella ma naprawdę piękny głos!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chociaż... nie podoba mi się to porównanie do Lany. Moim zdaniem każdy artysta jest oryginalny na swój sposób. Zapraszam na viki-nikki.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o niej, ale posłuchałam jedną piosenkę i ma ładny głos :)
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy o niej nie słyszałam. Trochę ma podobny głos do Emily Osment, czy jak tam jej nazwisko się piszę :D.
    Zaproponowałaś obserwację. Zacznij, a od razu się odwdzięczę. Mogłabyś poinformować mnie jakbyś zaobserwowała? Ja zrobiłabym to samo :))).
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgodzę się z tym, że w muzyce Zelli można znaleźć trochę Lany, ale u tej drugiej jest głębszy klimat. Ale to nie zmienia faktu, że Zella tworzy coś okropnego. Po przesłuchaniu tych 3 utworów, stwierdzam, że ma talent ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. 32 year old Environmental Tech Inez Fishpoole, hailing from Laurentiens enjoys watching movies like Outsiders (Ceddo) and Fishing. Took a trip to Major Town Houses of the Architect Victor Horta (Brussels) and drives a Pathfinder. oryginalna strona

    OdpowiedzUsuń